Ortograficzne smoki – II miejsce
Animator Ortograffiti: Agnieszka Starnawska
Klub Ortograffiti w Szkole Podstawowej nr 82 w Gdańsku
Projekt polega na stworzeniu przez uczniów ortograficznych smoków – kolorowych smoków ze skarpetek, które posłużą do zabawy grupowej.
I. Wykonanie smoków:
- Przygotowujemy potrzebne elementy projektu.
- Przygotowujemy skarpetkę, przewracamy ją na lewą stronę .
- Doklejamy do czubka skarpetki kawałki tektury.
- Wycinamy dziury pomiędzy doklejonymi skrawkami tektury – buzia smoka.
- Przewracamy skarpetkę na prawą stronę. A następnie doklejamy pompony – oczka, przeciągamy przez skarpetkę kreatywny drucik na wysokości nosa stwora, wywijamy wąsy smoka, doklejamy kawałki wstążki do wnętrza paszczy smoka.
II. Przygotowanie karteczek z wyrazami z trudnością ortograficzną (każdy uczeń przygotowuje około 30 wyrazów, które wyszukuje w ćwiczeniach Ortograffiti), z zachowaniem szczególnej dbałości o prawidłowy zapis wyrazów. Wrzucenie ich do miseczki lub innego pojemnika.
III. Losowanie kolejno dla kolegi lub koleżanki siedzącej po prawej stronie (uczniowie siedzą w kole) wyrazu z trudnością ortograficzną i odczytanie go swojemu sąsiadowi. Zadaniem ucznia, dla którego wylosowano wyraz, jest prawidłowe rozszyfrowanie trudności ortograficznej ukrytej w zasłyszanym wyrazie. W momencie gdy poda prawidłową odpowiedź, jego smok zjada karteczkę, którą dla niego wylosowano. Wygrywa uczestnik, którego smok zjadł najwięcej karteczek.