Metoda Ortograffiti – Klasy I-III
Ortograffiti z Bratkiem
Ortograffiti z Bratkiem to metoda pracy z uczniami klas I-III wymagającymi wsparcia w nauce czytania i pisania. Uczy przez zabawę, bo to najskuteczniejszy sposób uczenia się w tym wieku. Bohaterem Ortograffiti jest Bratek – przewodnik i przyjaciel dzieci. Właśnie Bratek sprawia, że dzieci kochają Ortograffiti, a nauka staje się dla nich przyjemnością.
Poznajcie Bratka
Metoda Ortograffiti jest zalecana dzieciom...

niedostymulowanym dydaktycznie

z ryzykiem dysleksji

z problemami wychowawczymi

z obniżoną koncetracją uwagi

nadpobudliwym
Innowacyjność Metody Ortograffiti
Uczenie się wielozmysłowe
Dziecko uczy się, korzystając ze wszystkich zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, a także węchu i smaku.
Czytanie z syntezą
Dziecko uczy się czytania metodą ślizgania i metodą sylabową
Wsparcie rozwoju emocjonalno-społecznego
Dziecko wspólnie z Bratkiem – bohaterem bajek terapeutycznych – uczy się nazywać uczucia i rozwiązywać trudne problemy emocjonalne.
Systematyczna ocena postępów
Dziecko uzyskuje informacje o swoich postępach, a rodzice mogą na bieżąco śledzić jego pracę.
Oryginalne pomoce tereapeutyczne
Dziecko pracuje z nowatorskimi, sprawdzonymi w praktyce pomocami terapeutycznymi.
Ortograffiti z Bratkiem dla ucznia to…
- dwa zeszyty ćwiczeń do każdej klasy – część pierwsza i część druga,
- karty pracy domowej i oceny postępów dziecka,
- teczka do przechowywania materiałów.
Ortograffiti z Bratkiem dla nauczyciela to…
- przewodnik dla nauczyciela, a w nim: ramowy program terapii, rozkład materiału z planem wynikowym, zestaw dodatkowych ćwiczeń terapeutycznych, 32 scenariusze 45-minutowych zajęć,
- gotowe prezentacje multimedialne na każde zajęcia,
- narzędzia do diagnozy trudności i oceny postępów oraz kwestionariusz mocnych stron ucznia,
- bank pomysłów na projekty edukacyjne: POBIERZ PROJEKTY.
Metoda Ortograffiti z Bratkiem
- usuwa objawy trudności szkolnych,
- kształtuje gotowość do nauki,
- wykorzystuje potencjał uczniów,
- doskonali umiejętność czytania i pisania,
- nowatorsko wykorzystuje stymulacje zmysłowo-ruchowe.

Porady praktyczne
Zajęcia powinny:
- odbywać się w gabinecie terapii lub odpowiednio wyposażonej sali lekcyjnej,
- być przeprowadzane systematycznie, gdyż metoda tylko wówczas jest skuteczna,
- uwzględniać wszystkie fazy efektywnej terapii zgodnie ze scenariuszem zajęć,
- realizować zasadę indywidualizacji pracy, co oznacza, że dobór ćwiczeń oraz czas przeznaczony na ich realizację powinny być dostosowane do potrzeb uczniów.
A ponadto:
- Przed zajęciami warto uważnie przeczytać scenariusz i wybrać zabawy i ćwiczenia. Ułatwi to dalszą pracę i pozwoli uniknąć błędów. Kolejnym krokiem jest zapoznanie się z kartą postępów i ustalenie, które ćwiczenia trzeba koniecznie wykonać z dziećmi.
- Przed przystąpieniem do pisania można wykonać „masażyk całej ręki”, szczególnie wtedy, gdy napięcie mięśni ręki jest zbyt duże i uniemożliwia swobodne pisanie.
- Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto przypomnieć dzieciom o przyjęciu prawidłowej postawy ciała i właściwym sposobie trzymania przyboru do pisania.
- Po wykonaniu ćwiczeń warto omówić efekty pracy, podkreślamy mocne strony.