Bratek z plecakiem i listy

Animator Ortograffiti: Eliza Idczak

Klub Ortograffiti w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce

Do jednego z projektów włączyłam całą swoją klasę, w której mam wychowawstwo. Dzieci zabierały (a właściwie nadal zabierają) Bratka na tydzień do domu. Razem z maskotką otrzymywały też jego spory plecak, w którym schowane są zeszyt, kredki, książka z bajkami terapeutycznymi i jedna z książek serii „Czytam sobie”, a także zakładka do książki, motywacyjne naklejki, prosta zagadka, łamigłówka itp.

Zadaniem dzieci jest przeczytanie, samodzielnie lub z rodzicem, dowolnej bajki z plecaka, wykonanie zadania schowanego w torbie i napisanie w zeszycie listu do całej klasy, w którym opowiedzą o swoich przygodach z Bratkiem oraz przeczytanej bajce. Dla chętnych, którzy szybko czytają, jest zadanie dodatkowe: przeczytanie ulubionej bajki, którą chcieliby polecić klasie (i Bratkowi oczywiście). Z polecajek przez cały rok szkolny tworzymy tematyczne gazetki.

Dzieci uwielbiają to zadanie. Bratek stał się częścią klasy i trudno się z nim rozstać. Listy natomiast czytamy bardzo często. Zaletą jest też to, że zadanie ułatwia współpracę środowiska szkolnego z domowym.

Poniżej tylko zdjęcie gazetki klasowej, ponieważ Bratek i jego zawartość plecaka spędzają właśnie czas u jednego z uczniów.