NOWA SERIA ORTOGRAFFITI! Live na Facebooku

Seria Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę dla uczniów klas IV–VI doczekała się nowej odsłony. Od wielu lat jest to jedna z najpopularniejszych serii Ortograffiti – dziesiątki tysięcy uczniów za jej pomocą uczyło się trudnej sztuki pisania i czytania. Bez fałszywej skromności można powiedzieć, że kochają ją zarówno nauczyciele, jak i uczniowie. Zatem dlaczego nowa odsłona? 

Czasy mamy bardzo dynamiczne, na naszych oczach dokonują się duże zmiany. Uczniowie, dla których to szybko zmieniające się środowisko jest normą, mają inną wrażliwość percepcyjną od swoich rówieśników sprzed kilku czy kilkunastu lat. Aby ich zainteresować, skupić ich uwagę, trzeba dostarczyć materiałów o dużej różnorodności i zmienności. Te nowe potrzeby uczniów skutkują też zmianami w podejściu do pomocy uczniom z dysleksją, o czym sygnalizowaliście nam podczas licznych badań.

Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, przygotowaliśmy nową wersję serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę, w której: 

  • materiał ortograficzny jest wdrażany naprzemiennie i wielokrotnie, czyli jedna trudność ortograficzna jest ćwiczona w pojedynczych blokach (a nie całych zeszytach, jak dotąd) i powtarzana w wielu zeszytach: JEDEN ZESZYT MIKS TRUDNOŚCI  
  • ćwiczenia zawarte w jednym bloku są przeznaczone do realizacji podczas jednych 45-minutowych zajęć, a nie na dwóch, jak dotąd: JEDEN BLOK – JEDNE ZAJĘCIA 
  • cały materiał ćwiczeniowy został ujęty w sześciu zeszytach ćwiczeń (a nie ośmiu, jak dotąd): JEDEN ROK SZKOLNY DWA ZESZYTY ĆWICZEŃ  

Jeśli zainteresowała Was nowa propozycja z serii Ortograffiti dla uczniów klas IVVI i chcecie poznać wszystkie nowe rozwiązania oraz smaczki, które czynią ją bardziej nowoczesną i lepiej dostosowaną do potrzeb uczniów, to zapraszamy na spotkanie na żywo na Facebooku. Marta Badowska – konsultantka nowej wersji tej serii oraz Aleksandra Bućko – koordynatorka projektu Ortograffiti opowiedzą o powodach zmian oraz badaniach uczniów i nauczycieli, a przede wszystkim zaprezentują nową serię. Będzie to też świetna okazja do zadania pytań i rozwiania wszelkich wątpliwości. PRZYJDŹCIE! DOWIEDZCIE SIĘ! SKORZYSTAJCIE! 

 Widzimy się na Facebooku na fanpage’u Ortograffiti:  5 czerwca, środa o  godz. 18.00. Najpierw opowiemy o nowej serii (30 minut), a następnie odpowiemy na Wasze pytania (15 minut). Czekamy na Was!  

Dzięki udziałowi w spotkaniu:  

  • dobierzesz z pełną świadomością odpowiednią wersję do indywidualnych potrzeb uczniów i swoich oczekiwań; 
  • wymienisz różnice pomiędzy dwiema wersjami serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę; 
  • zyskasz możliwość uczestniczenia w promocji dla pierwszych nabywców nowej wersji serii; 
  • zapoznasz się z wynikami badań prowadzonych wśród użytkowników serii Ortograffiti dla uczniów klas IV–VI. 

 Zapraszamy: 

  • polonistów, 
  • pedagogów i psychologów, 
  • terapeutów pedagogicznych. 

  Prowadzące: 

Marta Badowska – specjalistka terapii pedagogicznej, filolożka klasyczna, oligofrenopedagożka, surdopedagożka, dyrektorka Poradni Diagnostyczno-Terapeutycznej PTD. Honorowa członkini oraz wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 49 w Gdańsku. Edukatorka i pedagożka zaangażowana w pracę z uczniami, którym standardowe metody pedagogiczne nie przynoszą korzyści. Entuzjastka nowoczesnej edukacji, otwartej na ucznia i jego potrzeby. Finalistka prestiżowego konkursu Nauczyciel Roku 2023 

 Aleksandra Bućko – pedagog i terapeuta pedagogiczny. Wraz z prof. M. Bogdanowicz i R. Czabaj stworzyła Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją. W ramach współpracy z Wydawnictwem Operon kieruje projektem Ortograffiti od początku jego istnienia. Współtworzyła od podstaw Akademię Ortograffiti – internetową platformę kursową, na której bazie wyrosły potem znane wielu nauczycielom Kursy z Operonem. Lubi kontakt z nauczycielami i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem terapeutycznym. Prowadziła szkolenia na żywo dla nauczycieli z całej Polski na temat pracy z uczniem z dysleksją.