Co zrobić, by pomóc uczniom w nauce „ładnego” pisania? Zwłaszcza tym, u których widać symptomy ryzyka dysgrafii. Na pewno znacie dziesiątki, a nawet setki ćwiczeń grafomotoryczych. Ale czy umiecie zaplanować cały proces pomocy uczniowi, zaczynając od diagnozy trudności, eliminacji złych nawyków i wypracowania dobrych, przechodząc następnie do zabaw i ćwiczeń usprawniających motorykę dużą i małą, a na ćwiczeniach ruchów precyzyjnych kończąc?
Skorzystajcie z ogromnego banku filmów pokazujących konkretne ćwiczenia przygotowujące do nauki „ładnego” pisania I wybierzcie te, które najlepiej Wam pasują.
Wszystko znajdziecie w minikursie „Od ryzyka dysgrafii do kaligrafii z Bratkiem”.
Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się trzy ekspertki:
Małgorzata Rożyńska – specjalistka terapii pedagogicznej, współautorka metody Ortograffiti z Bratkiem, współorganizatorka konferencji naukowych, autorka publikacji, pomocy terapeutycznych i programów multimedialnych dla dzieci z dysleksją i dysgrafią,
Sabina Pionke-Jersak – nauczycielka wychowania fizycznego i terapeutka integracji sensorycznej oraz terapii ręki,
Sylwia Frymark – nauczycielka wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej w szkole podstawowej w Redzie.
Więcej informacji na temat kursu znajdą Państwo na platformie Mobilna szkoła w programie Mobilne Ortografitti TUTAJ.